Případová studie
Celou situaci popíšu tak jak se stala a plynula v čase.
Neděle 8:30 ráno
Zvoní mi telefon od zákazníka, kterému jsme nabízeli naše služby. Říkám si v neděli ráno, buď naléhavá situace nebo omyl. No nic, stejně už nespím, telefon vezmu. Naléhavá situace, v teplárně se stala havárie, kvůli které museli odstavit kotel, z toho plyne, že každou hodinu přichází o 8MWe energie a samozřejmě hodně peněz.
Situaci chápeme a tak se hned elektronicky spojím s kolegou z výroby a propojíme se se zákazníkem.
Zadání je následující.
Rozpadly se rozety viz obr1, materiál C45 (uhlíková konstrukční ocel) a originální výrobce to není schopen dodat dříve než za 14 dní.
Ptáme se jestli mají nějaký výkres, nebo alespoň nový díl. To by ovšem bylo moc jednoduché.
Domluvili jsme se tedy, že situaci přijedeme osobně řešit na místo hned v pondělí ráno v 7:30 hod.
Na místě jsme vše analyzovali. Největší problém v té době byl sehnat materiál, avšak zákazník trval na tom, že to musí spustit nejméně do doby než dostanou originál, materiál tedy nebyl stěžejní. Přesto, že to není naše zaměření, na zakázku jsme si nakonec plácli s tím, že to zvládneme do 3 dnů!
Okamžitě jsme tedy začali řešit výrobu a materiál. Jednu tabuli jsme dohledali v malé výrobě na druhé straně ČR a proto jsem tam hned vyrazil, zatímco kolega jel přesouvat výrobu.
Materiál po změření seděl přesně na 8 řetězových kol (rozsah kontraktu) plus jedno navíc (celkem štěstí).
V 18 hod v pondělí už jsem seděl u počítače a začal projektovat. Bohužel řetězové kolo nebylo nikde normované a tak jsme ho museli vymyslet od píky dle toho totálně zničeného. Cca v 23:30 hod se mi podařilo naprojektovat tvar obr2, který by měl fungovat dle testovacího článku řetězu a zaslal to k výrobě. Tvar jsem stihl i vylepšit, dle požadavků zákazníka.
Ve středu dopoledne jsme dodělávali ručně náběhy, jelikož pro tvorbu přípravku už nebyl čas. Ve středu v 13:30 hod jsme výrobky osobně přivezli na místo. A začali se montovat obr 3.
Pro podporu zákazníka jsem na místě zůstal do doby než vše bylo řádně vyzkoušeno a dopravník úspěšně běžel.
Díky našemu zásahu jsme zákazníkovi ušetřili opravnu nemalé peníze. Přesto, že jsme věděli, že si můžeme nadiktovat za naši práci v tomto případě nesmysl, neučinili jsme tak a v rámci férovosti a dobrých vztahů byla naše cena expresní výroby a projekce cca 1,5x vyšší než cena originálních kol, což je za daných okolností a našeho času, který jsme tomu věnovali naprosto adekvátní.
Po 14 dnech jsme přijeli na kontrolu a jednání se zákazníkem. Naše výrobky bezproblémově běží a nebylo nutné je tedy měnit za originály. Díky našemu přístupu a profesionalitě jsme obdrželi jiné zajímavé zakázky a máme dalšího spokojeného partnera.
Tým Project V2.